Hans Vidar Levinsen – Agderposten Marked
Det er det 19. året på rad at Great Place to Work kårer Norges beste arbeidsplasser. En viktig forutsetning for å delta er at man blir sertifisert. Det betyr at arbeidsmiljøet oppleves som bra i henhold til en global standard som måler troverdighet, rettferdighet, respekt, stolthet og fellesskap. I 2021 sa hele 90% av medarbeiderne i Bavaria at «Alt tatt i betraktning mener jeg dette er et flott sted å arbeide».
– I dag er jeg ydmyk, stolt og hoppende glad! Dette er en anerkjennelse som understreker det vi i Bavaria alltid har visst; vårt største konkurransefortrinn er folkene våre. Vi er utrolig stolte av vår verdidrevne «Next Level»-kultur. Det er merkbart at våre ansatte virkelig bryr seg om Bavaria, kundene våre og hverandre. Dette er våre ansattes fortjeneste som fortsetter å skape unike kundeopplevelser i en bransje som er i stor endring. Sammen jobber vi hver eneste dag for å være overraskende annerledes, merkbart bedre. Det at vi nå er blant de ti beste arbeidsplassene i Norge, er vitnesbyrd om at vi er på riktig vei, sier Hallvard Vikeså, administrerende direktør i Bavaria Norge.
Lett og ledig
Vi slår av en prat med Thomas Dybing som er salgssjef hos Bavaria Sør i Arendal, og spør litt om han har noen tanker om hva det gode arbeidsmiljøet kan skyldes?
-De ansatte får mye tillit, og frihet til å gjøre den jobben de er gode på. Mange her hos Bavaria Sør i Arendal har lang erfaring, og aldersmixen her er fra 60-åringer til tenåringer der alle jobber svært godt sammen for at kundene skal bli fornøyde, forteller Thomas.
– Vi har et intranett der vi deler de gode tilbakemeldinger som kunder gir, og feirer det at kundene blir ekstra fornøyde, det er mye dette som ligger i vår «next level» kultur, og da var det jo ekstra moro at BMW har de mest fornøyde kundene av alle bilmerker i følge BI sin store undersøkelse som kalles Norsk Kundebarometer 2022, forteller Thomas.
– De siste 5 år har vi slått «all time high» rekorder i antallet registrerte biler, og med gode produkter og fornøyde kunder så blir det ekstra lett å trives på jobb for oss alle, forteller en glad og fornøyd Thomas.