Mustang Mach-E GT i Arendal

Hans Vidar Levinsen – Agderposten Medier

Vi snakker litt med Daglig leder i Arendal Auto, Dagfinn Noddeland, og spør om det er mulig med en liten prøvetur?
– Akkurat denne bilen vi har fått låne er kun til utstilling, det handler om forsikringer og slikt på bilen til Ford Motor Norge, forklarer Dagfinn.
Utstilling sier du, er det sånn at den havner bak tauverk og stengsler så man bare ser med ikke rører den?
– Neida, her kan man sette seg inn, og åpne alt mulig, det er bare at den ikke kan ut på veien, men man kan ellers kjenne på de stilige setene, og høre på bilens anlegg, forklarer Dagfinn.
– Man kan også se på den store plassen man har i frunken under panseret, teste bakseteplassen og måle bagasjeromsplassen om man ønsker det, også kan man jo sammenligne med andre utstyrsversjoner av Mustang Mach-E som vi har inne, forklarer Dagfinn.
– Skulle noen ha ekstremt lyst til å kjøre en Mustang Mach-E GT før vi får vår egen bil levert til Arendal, så er det ikke umulig at vi kan fikse noe om man er litt kjapp med å gi beskjed, sier Dagfinn med et lurt smil.

Forskjeller
Det er jo noen kroner som skiller en fullutstyrt Mustang Mach-E med AWD og stor batteripakke og en Mustang Mach-E GT, kan du si noe om hva som er forskjellene som gjør at det er en prisforskjell?
– Mustang Mach-E GT har jo hele 487hk og 860NM i en fem sekunders boost-funksjon som gjør at man kan ferdes fra 0-100 km/t på 3,7 sekunder. Man har også et kjøreprogram som heter Helt Utemmet som er designet for banekjøring, forteller Dagfinn.
– Noe som går unna så raskt må jo helst kunne stanses mest mulig effektivt, og Mustang Mach-E GT er utstyrt med ventilerte bremseskiver og system fra Brembo med lekre røde bremsekalippere, forklarer Dagfinn.
– Så har Mustang Mach-E GT MagneRide 2 adaptivt dempersystem, som i følge eksterne tester leverer mer sportslighet i kjøremodus utemmet, og mer fjæringskomfort i kjøremodus Stille enn en Mustang Mach-E, forteller Dagfinn.
– Når det gjelder utseendet, så har Mustang Mach-E GT en 1,7cm lavere bakkeklaring, 20’’ aluminiumsfelger, mange sorte detaljer som gir bilen et mer sportslig utseende, forklarer Dagfinn.

Er det bare utenpå man finner forskjeller, eller merker man noe inne i bilen også?
– Det er et semsket materiale på en god del av interiørdetaljene, GT-logo i innstegslist og i midtarmlenet foran, seter som skiller seg en del fra de man finner i en vanlig Mustang Mach-E, og ellers er naturligvis alt utstyr man kan få til bilen inkludert, det eneste man kan velge som tillegg er bilens lakkfarge, glasstak og hengerfeste, forteller Dagfinn.

Dette høres unektelig ut som mange og kostbare forskjeller, hva må man ut med for å få seg en Mustang Mach-E GT?
– Mustang Mach-E GT starter på kr 635 000, så man får veldig mye bil, krefter og utstyr for pengene her, forteller Dagfinn.

Vi anbefaler en tur innom Arendal Auto for å se nærmere på Ford Mustang Mach-E GT som de har på besøk, og vil du bestille en slik kan du naturligvis få hjelp til det også.