Mobile Arendal vokser

Hans Vidar Levinsen – Agderposten Medier

Jon Håvard Jensen startet med salg av nye og brukte biler i slutten av juli, og merker det er stor interesse for Hyundai IONIQ 5 som høster lovord og priser rundt i verden. Nylig fikk den prisen German Car Of The Year, NAF-magasinet Motor kåret nettopp Hyundai IONIQ 5 til årets beste bilkjøp, og i Norge er den blant de ti finalistene til den norske «Årets Bil-prisen».
– Det er jo ekstra moro å få jobbe med å selge en bil det er såpass mye oppmerksomhet rundt hos folk og i media, og vi som jobber med å selge bilen skjønner jo godt at den vinner mange priser, forteller Jon Håvard.
– Mange har lest så mye om bilen før de kommer på besøk til oss at det egentlig handler mest om å velge den fargen de liker best, mens andre har kanskje et par kandidater de ønsker å prøve litt før de handler, forteller Jon Håvard
Er det noe spesielt kundene trekker frem av kvaliteter i Hyundai IONIQ 5 som gjør at de kjøper den?
– Designet er jo svært moderne, modig og stilig, men i tillegg handler mye om rask lading, god rekkevidde og en svært god komfort, forteller Jon Håvard.
– Så er jo prisen slik at veldig mange opplever at de får veldig mye utstyr og elbil for pengene med en IONIQ 5, forteller Jon Håvard.
– Jeg merker også at det er en sterk interesse for Hyundai Kona som jo har kommet i en faceliftet utgave i år, forteller Jon Håvard.
– Så har vi jo også den populære ladbare hybriden Hyundai Tucson som har fått et veldig lekkert design utenpå og inni, og som har en meget god elektrisk rekkevidde, forteller Jon Håvard.
– Når det i tillegg er mye spennende på vei med IONIQ 6 og konseptbilen Seven, så er det moro å jobbe med salg av Hyundai, forteller Jon Håvard.
Sammen med den erfarne salgssjefen Magnar Hovatn, utgjør Jon Håvard og Magnar et godt og sterkt salgsteam. Klare for å vise og forklare kunder om alle årets mange nyheter fra Hyundai, og alt det som er på vei av nyheter er de gode på å holde seg oppdaterte på.

Ny i kundemottaket
I kundemottaket hos Mobile Arendal dukket Alexander Løvfold opp 1/9, og i den forbindelse var det en del som lurte på om Henning Kristiansen som jobbet i kundemottaket før hadde sluttet, men besøker man nettsidene til Mobile Arendal kan man se at han er daglig leder nå, og er på alle måter fortsatt ivrig til stede hos Mobile Arendal.

klippet vekk jakka.jpg

Vi tar en liten prat med Alexander som har kommet inn på kundemottaket, og spør om han har erfaring fra bilbransjen fra før?
– Ja, jeg startet hos RSA Bil i 2009, og var der til 2015, så var jeg hos Bilomsetningen Arendal fra 2015 til jeg startet her hos Mobile Arendal nå i starten av september, så jeg har en del år med erfaring fra bransjen, forteller Alexander.
Er det noen hovedoppgaver du har her på kundemottaket?
– Her går det jo mye i å booke timer til service eller reparasjoner, og kommunisere med kunder som har spørsmål om bilen sin eller har bilen inne til service, forteller Alexander.
– Vi er jo ofte behjelpelige med å få kjørt kunder en plass i Arendal mens de venter, og vi har også leiebil for kr 250 for de som skal litt lenger, men de som vil ha leiebil booker inn den når vi booker servicen, forteller Alexander.
– Jeg holder også styr på 4 mekanikere, og sørger for at de får utnyttet sin arbeidsdag optimalt med tanke på fordeling av oppgaver og oppdrag, forteller Alexander.
– Vi har også sofa, aviser og god kaffe her hos oss for de som vil vente her mens bilen er inne på service, forteller Alexander.
Må du være diagnoseekspert dersom en kunde ringer deg om en utfordring?
– Jeg tar jo imot telefoner og henvendelser fra kunder, men stiller ikke diagnoser per telefon, selv om man raskt kan få en mistanke om hva det kan være, forteller Alexander.
– Jeg booker inn en time så raskt som mulig for en analyse av de utfordringer som måtte oppstå fra en av våre mekanikere, slik at de rette deler kan bestilles inn, og rett tid til eventuell reparasjon eller utbedring kan beregnes så korrekt som mulig, forklarer Alexander.
– Ellers har jeg jo ansvaret for å holde litt styr på timeplan for service og reparasjoner og fordeling av mekanikere på de ulike jobbene, forklarer Alexander.
– Jeg samarbeider også tett med delesjefen, Espen Zachariassen Harnes, ettersom vi er to her så overlapper vi hverandre litt dersom en er travelt opptatt, forklarer Alexander.

Det er mange som har hilst på både Jon Håvard og Alexander hos Mobile Arendal allerede, og mange vil få kjennskap til dem i tiden fremover, for Hyundai leverer mange spennende biler nå og i tiden som kommer.