Norges beste!

Hans Vidar Levinsen – Agderposten Medier

Det er ikke hverdagskost å bli kåret til Norges beste forhandler, så det ble kake på de ansatte hos Gromstad Motor Stoa da Anders Mamen-Lund gratulerte dem alle med å klare å bli Norges beste Nissan-forhandler for 2019.

Covid-forsinka
Normalt sett deles denne prisen ut på en samling Nissan har for alle sine forhandlere i slutten av mars, men i år ble det ikke så lett å få samlet dem alle på grunn av Covid-19 situasjonen som oppsto.
Nissan Norge avventet situasjonen som så ut til å bedre seg veldig før sommeren, men skjønte tidlig i høst at det ikke ble mulig med en samling av alle forhandlerne i år, og ordnet dermed en lokal utdeling av den gjeve prisen.

Kundetilfredshet
Det er mange kriterier man skal score høyt på for å kunne bli kåret til Norges beste Nissanforhandler. Noen av faktorene som teller med i kåringen er ulike kundeundersøkelser:
CVS – Customer Voice Sales – kundetilfredshet i forbindelse med kjøp av bil.
CVA – Customer Voice Aftersales – kundetilfredshet i forbindelse med service og reparasjoner.
I tillegg kommer et salgskriterie:
SPI – Sales Performance Index – vil si hvor bra salget er i forhold til forhandlerens marked.
Samt forhandlerens evne til å ha nok av de viktigste slitedeler på lager slik at en verkstedkunde får gjort alt som skal gjøres på ett verkstedbesøk. Da vil kunden som skal ha service eller reparasjon oppleve verkstedet som effektivt og kundevennlig.
Dette er de mest sentrale kriteriene som tar for seg de fleste arbeidsområder som en bilforhandler arbeider med.
Det er mye prestisje blant landets Nissanforhandlere å få denne prisen. Det er en gjev pris som henger høyt, og som mange forhandlere jobber hardt for å prøve å få.

Kakefest
Det ble servert en stor kake til alle ansatte da prisen ble delt ut i Gromstad Motor Stoa sine lokaler.
Vi spurte Daglig Leder Leif Christian Gromstad hva han tenkte om at Gromstad Motor Stoa fikk en slik pris.
– Dette er veldig gøy for alle oss som jobber her og noe alle føler en sterk delaktighet i.
– Det er fire ting vi er spesielt opptatt av i hverdagen vår, og det er kundetilfredshet, fornøyde medarbeidere, volum på både salg og servicemarked og økonomi.
– Vi i Gromstad tror fornøyde og dyktige medarbeidere skaper gode kundeopplevelser.
– Vi må ha volum på salg og servicemarked for å tilfredsstille importør/fabrikk og til slutt så er det viktig å ha positivt økonomisk resultat slik at vi hele tiden kan videre utvikle oss og tiltrekke oss de flinkeste menneskene.
– Jeg må si jeg er spesielt stolt av at vi har bygget et stabilt og dyktig team på Gromstad Motor Stoa som jobber på en profesjonell måte hver dag med å skape gode kundeopplevelser, sier Leif Christian Gromstad.

I kundenes pauseområde ser vi et synlig bevis på at Gromstad Motor Stoa har fått denne prisen før, noe som kan tyde på at de i flere år har vært blant de beste i Norge.