Kampanje på arbeidjernet Isuzu D-MAX Silver Shark

Hans Vidar Levinsen – Agderposten Medier

Når du setter deg opp i en Isuzu D-MAX kjenner du raskt at veier kun er veiledende, og at utfordringene bare kan komme. Jan Erik Larsen sammenlignet pickupen litt med det å slenge seg på hesten og få arbeidsoppgavene unna. Med et overblikk over vei og terreng, og med massevis av krefter og ganske absurd fremkommelighet.

Mange versjoner
Isuzu D-MAX kan du få i mange utstyrsversjoner, med hardtop bak på planet, eller uten. Med ombygging laget av Arctic Trucks, med frontbøyle, bøyler på planet, ekstra lys. For å si det litt kjappere enn å gå gjennom alle utstyrsversjonene, så kan den rett og slett tilpasses de behovene du måtte ha.
Silver Shark er en kampanjemodell som RSA BIL har satt sammen. De har tatt utgangspunkt i en sølvfarget double cab D-MAX med premium utstyrsnivå og automatgir, så har de lagt til skjermbreddere og kanalbeskytter, panserlist, vindavvisersett, mørke ruter fram til B-stolpen, mørke felger, og en tøff sort Arctic frontbøyle.
Man kan legge til Mountain top roll cover inkludert veltebøyle eller Truxedo plantrekk. Eller man kan også kjøpe hardtop i trooper eller entreprenørutførelse. Ekstra belysning kan man også få kjøpt.

Priser
Hensikten med denne kampanjemodellen er å få en stor utstyrspakke til en liten pris. Utstyr for kr 33 400 som man får til kr 12 500.
Isuzu D-MAX Silver Shark får du fra kr 445 425 ferdig levert i Arendal, og det er også et meget hyggelig leasingtilbud på bilen nå. Med en månedspris på kr 1 950 eks mva.
Betingelsene for dette leasingtilbudet er 36 mnd / 30 000 km. Et forskudd på kr 65 000 eks mva. Etableringsgebyr på kr 5 500 eks mva. Termingebyr på kr 95 eks mva.
Silver Shark var ikke inne som demobil, men vi dro ut med en Black Edition, som har samme motor, understell og utstyr i kupéen. Forskjellene på Black Edition og Silver Shark er av utvendig utseendemessig karakter.

Kjøreopplevelse
Man setter seg opp i en pick-up, og man får veldig god oversikt over omgivelsene. Med automatgiret i drive er det i grunnen bare å kjøre i vei, og man får raskt følelsen av at man kan kjøre akkurat der man vil med de 164 turbo-diesel hestene som bor under panseret.
Nå er det jo lover og regler som regulerer hvor man kan kjøre, men la oss nå si at du skal vedlikeholde en slalombakke utenfor snøsesongen, eller du skal ut på en anleggsvei, eller skal opp vanskelige skogsveier på vinteren, så er alt dette enkelt med avansert firehjulstrekk og høy bakkeklaring.
Vi fant oss en anleggsvei med bratt bakke, og løs grus, og bakkestart gikk lekende lett selv med firehjulstrekksystemet i 4H. Man har også 4L for mer utfordrende oppgaver der hastigheten er lav, men så kronglete utfordringer fant vi ikke.

En stor fordel med pick-up er at komforten på motorvei er nærmest overraskende hyggelig og god. Opplevelsene man får i en pick-up må nesten oppleves, for det kan egentlig ikke sammenlignes med SUV eller lastebil, men jeg skal prøve å forklare.
Det er som å sette seg opp i en liten lastebil, men som å sette seg i en sedan med gode skinnseter og skinnratt. Du får overblikket som i en liten lastebil, men fremkommeligheten til en SUV og arbeidskapasitet som begynner å nærme seg traktor med trekk-kapasitet på 3,5 tonn eller med ett tonn på planet. Alt pakket inn i en bil. Det bør oppleves!
Her kan du dra med deg hengeren, båten, hesten eller campingvogna dit du måtte ønske.
I en double-cab har du god plass bak forsetene til alt du vil ha med deg som du kanskje ikke ønsker å ha bakpå lasteplanet. Her er det virkelig bra med plass!

Ta turen til RSA BIL for å ta en nærmere kikk på Isuzu D-MAX Silver Shark.