Hans Vidar Levinsen – Agderposten Medier
Vi kan tenke oss en kunde som skal levere bilen på service, men de jobber når Gromstad har åpent, og vil levere bilen utenom åpningstid, og de trenger lånebil.
Den nye 24/7 ServiceStation fungerer i utgangspunktet som en selvbetjent servicedesk med en sikkerhetsgodkjent EN-sertifisert automatisk safe for nøkkeloppbevaring. Kunden bruker telefon for å få tilgang til nøkkel, og hvis de også trenger et lånekjøretøy, kan nøkkel til denne leveres ut med samme løsning.
Utenom åpningstid
Når servicearbeidet er fullført, mottar kundene en tekstmelding som gir beskjed om at arbeidet er utført, sammen med en lenke til Klarna mobilbetaling hvor kunden i fred og ro kan kontrollere at arbeidet er fakturert som avtalt. Etter betaling henter de selv nøkkelen i Shareboxen når det måtte passe for dem selv, for å fullføre prosessen.
Har kunden hatt lånebil vil denne kunne leveres tilbake i samme prosess.
I østre deler av Agder er Gromstad den første bilforhandleren som får den nye 24/7 ServiceStation fra Sharebox, men de har levert noen i vestre deler av Agder også.
Leif Arne Dalane i Sharebox ser frem til å kunne levere slike serviceløsninger til flere aktører i bilbransjen fremover.