Årets mest eksklusive biltur

Jens P. Christensen, Agderposten Medier

Gjett om deltagerne i årets xDrive Roadshow var skikkelig gira
etter 17 mils kveldstur i de råeste og dyreste BMW-modellene! En eksklusiv og vellykket
utflukt for både de inviterte «testkjørerne» og vertskapet.

Bavaria Arendal har skapt en populær tradisjon ved å invitere kunder og
potensielle kunder til å prøve de kuleste og råeste BMW-modellene, og de
utvalgte er ikke vonde å be!

–Denne gangen hadde vi 17 biler til disposisjon og hadde to
kveldsarrangementer. Roadshowene er svært populære, og vi er derfor veldig
bevisste på at vi lar flest mulig av kundene får sjansen til å bli med, slik at
det blir nye deltagere hver gang, sier salgssjef Glenn Taraldsen, som er veldig
fornøyd med årets utflukter – som foregikk i strålende vær og med perfekte
kjøreforhold.

Fikk kjøre alle bilene

–Vi legger det opp slik at alle deltagerne får prøvekjøre alle
de forskjellige modellene i løpet av den 17 mil lange ruten. Første del av
turen gikk fra vårt anlegg på Stoa til Evje og derfra mot Iveland og tilbake
via Froland til utgangspunktet. Underveis ble det mange stopp med bilbytte, og
stemningen var veldig god hele tiden. Det var tydelig at deltagerne trivdes,
sier han

Roadshowet iscenesettes av Bavaria-forhandlerne for at
kundene skal oppleve hvorfor BMW med xDrive er et av Norges aller mest solgte
bilmerker med firehjulsdrift.

«BMWs intelligente firehjulsdriftsystem gir et perfekt
veigrep ved å fordele drivkraften mellom alle fire hjul. Uansett om du kjører i
krappe svinger, sterke stigninger eller på glatt føre, gir BMW xDrive optimalt
veigrep slik at du kan utnytte bilens krefter og dynamikk fullt ut og nyte
kjøreglede»
, påpeker Bavaria.

Alle modellene i roadshowet er alle utstyrt med BMW Connected Drive som
kombinerer ulike elementer fra nettjenester, førerassistanse og løsninger for
integrering av mobile enheter. Resultatet er en enestående form for mobilitet,
med mer komfort, mer infotainment og mer sikkerhet.

Toppmodeller

Og bilene som deltagerne fikk prøve var virkelig plukket fra
øverste hylle.

– Vi hadde bl.a. med nye BMW 740Le xDrive iPerformance,
ladbar hybrid som er noe av de flotteste og mest avanserte vi kan levere. Et
annet eksempel var BMW X4 M40i med 360 hk motor, en helt rå bil. For ikke å
snakke om BMW M3 i8, den kanskje gjeveste ladbare hybriden i sportsklassen,
sier Taraldsen, som naturligvis kunne la oppglødde kunder (og potensielle
kunder) prøve X5 og X6, så vel som 330d og 440i for å nevne enda flere i en
enestående samlingen langs landeveien.

Biler for 20 millioner

Med så mange eksklusive biler i samlet felt ble det også
betydelige verdier rullende langs Setesdals-veien.

–Vi hadde nok biler til en samlet verdi på over 20 millioner
på tur, bekrefter Taraldsen, som omtaler XDrive Roadshow som viktig
merkevarebygging.

– Vi tror dette er en veldig god måte å markedsføre våre
produkter på. Det er noe spesielt for kundene å få prøve bilene skikkelig.
Tidligere har vi hatt salg av biler som direkte kan knyttes til roadshowet, og
vi håper og tror at årets deltagere også har fått så gode opplevelser og de
velger BMW neste gang, sier han.

Glenn Taraldsen kan for øvrig bekrefte at deltagerne på
årets mest eksklusive biltur klarte å beherske seg bak rattet i de rå bilene.

– Naturligvis er vi veldig påpasselige med å gi gode råd om
kjøringen på forhånd. Blant annet advarer vi mot forkjøringer, for høy fart og
selvsagt uforsvarlig kjøring. Det er lett å skjønne at folk blir litt ekstra
gira i en sånn bil, men det gjelder å holde seg i skinnet, sier han.