Feirer fremtidsrettet Nissan-hall

Jens P. Christensen, Agderposten Medier

Det er mission complete hos Gromstad Motor Stoa. Omfattende utvidelse
og oppgradering av bilanlegget er gjennomført, og det skal feires sammen med
gamle og nye kunder. Åpningsfesten
2. – 11. juni markerer også ti suksessrike år som Nissan-forhandler.

– Nye fine gulvfliser selger ikke biler. Men kombinasjonen
attraktive bilmodeller, flinke folk og fine, moderne lokaler betyr at vi er
godt rustet for fortsatt vekst, sier daglig leder Leif Christian Gromstad.

Både Nissan og Skoda er bilmerker med positiv utvikling.
Opprustningen av anlegget på Stoa, som ble åpnet i 1997, var derfor nødvendig.
Dessuten var det nødvendig å skille de to merkene. Salgshallen ble utvidet med
300 kvm. som i sin helhet ble en tidsmessig Skoda-avdeling etter internasjonalt
konsept. Skoda-hallen åpnet i november 2014.

Dynamisk og fremtidsrettet

Dermed kunne Nissan-bilene disponere hele det tidligere
salgslokalet. En omfattende opprustning av lokalet er nå fulført, i pakt med Nissan Concept
Store. Lyst, elegant og fremtidsrettet.

Leif Christian Gromstad og salgssjef Fredrik Krabbe-Knudsen
er naturlig nok svært fornøyde med resultatet. De er skjønt enige om at det nye
Nissan-miljøet avspeiler og understreker Nissans dynamiske og fremtidsrettede
profil.

Digital hverdag

Det opprustede Nissan-miljøet har god plass til presentasjon av
de mange modellene. Men det mest iøynefallende er det tydelige preget av vår
digitale hverdag. Mellom bilene er det elegante, nærmest futuristiske oppholdssteder for kunder, med flere skjermer
for aktiv bruk.

Allerede når kundene kommer inn i hallen møtes de av en
velkomstskjerm. I kundesonen kan de jobbe på skjermen, ta en kopp kaffe eller
slappe av.

– Dessuten er det meningen at all vår kontakt med kundene
skal foregå i disse sonene, ikke på et kontor, sier Krabbe-Knudsen, som også
viser oss barnekroken. Der er naturligvis legoklossene byttet ut med en iPad….

Bredt utvalg

Nissan er på offensiven, både internasjonalt og i Norge.
Suksessen med elbiler er et faktum, og Nissan er også i tetsjiktet med
utvikling av selvkjørende biler.

Utvalget av modeller dekker virkelig begrepet «noe for
enhver smak». Fra små bybiler til store hytte-SUV’er, crossovere og pickuper. Dessuten har Nissen
attraktive varebiler, også med helelektrisk drift.

– Vi har bensin- og dieseldrevne modeller – og vi har
helelektriske modeller, så valgmulighetene er nærmest ubegrenset, sier salgssjefen.