Har de mest fornøyde kundene

Jens P. Christensen, Agderposten Medier
JM Auto er en viktig
bidragsyter til at Volvo har bilbransjens mest fornøyde kunder.
I bilbransjen har man sterkt og kontinuerlig fokus på
kundetilfredshet. Det gir resultater. På Norsk Kundebarometer er det finn.no og Flytoget som troner på
topp, men fire bilaktører er inne på 10
på topp. Volvo gjør det aller best på en
sterk 5.plass.

– Et veldig tilfredsstillende og inspirerende signal om det
vi holder på med gir resultater, sier
Ove Hagen, daglig leder hos JM Auto i Arendal.

Karakterbok hver dag

– Og det er spesielt positivt å konstatere at vår bedrift
har vært en betydelig lokal bidragsyter til den sterke posisjonen. JM Auto
ligger nemlig konstant blant de ti
forhandlerne som scorer høyest på kundetilfredshet, sier han.

Hagen bekrefter at nettopp kundetilfredshet har høy prioritet i Volvo-systemet.

– Det er et race uten like! Bestrebelsene på å gjøre kundene
fornøyde er en evigvarende, utfordrende prosess. Vi får karakterbok hver eneste
dag.

God lokal bidragsyter

– Det er 48 Volvo-utsalg i Norge og det faktum at vi hele tiden ligger blant de ti som scorer
høyest er veldig tilfredsstillende. Det gjør oss til en god lokal bidragsyter
til Volvos topposisjon i bilbransjen,
sier han.

Naturligvis er Hagen og hans medarbeidere stolte av de gode
resultatene og tilbakemeldingene fra kundene. Men det er ikke rom for å lene seg tilbake og nyte selvtilfredsheten.

Konstant fokus

– Det er ikke sjanser
for å hvile på laurbærene. Vi har konstant
fokus på kundetilfredshet.

– Alle i bedriften må være gjennomsyret av riktig holdning,
sier Hagen, som bekrefter at innføringen av PST-systemet har vært
spennende. Hver kunde har sin
personlig e servicetekniker og all kommunikasjon går direkte mellom kunden og hans PST.

– Det har gått veldig fint, og vi ser gode resultater allerede,
sier han.

– Vi selger fantastiske biler og har et topp moderne anlegg.
Men det er den enkelte medarbeiders holdninger som er avgjørende for at skal
lykkes. Derfor er hver enkelt person i bedriften superviktig.

– Alle ansatte skal være stolte av å jobbe med Volvo.