– Det er god gammeldags lagånd og entusiasme som har skapt den store Isuzu-susen
En strålende fornøyd RSA BIL-boss, Rune Jacobsen, ble så yr av stolthet over salgstoppen at han sporenstreks utfordret snøfonner og murer med en velvoksen pick-up.
– Det er fantastisk moro at Isuzu D-Max ble Norges og Aust-Agders mest solgte pick-up i 2015. Og for oss er det naturligvis ekstra gøy at vi ble landets beste forhandler av den populære bilen, sier han.
– Vi bestemte oss tidlig for at den kampen skulle vi vinne. Det
var tøft, for i startfasen hadde vi ikke leveringsklare biler.
– Men alle her har gjort en utrolig jobb, så jeg er veldig
stolt. Og kundene er kjempefornøyde, legger RSA-Jacobsen til.
Akkurat i disse ulvetider er nok mange som kunne tenkt seg
en råbarsk, ustoppelig pick-up. RSA
lanserte Isuzu D-Max på det norske markedet i 200, og den solide japanske bilen
ble en umiddedelbart en kjempesuksess, i følge importøren.
Norges mest solgte
Nesten hver fjerde pick-up solgt i Norge har vært en Isuzu. I
2015 ble Isuzu ble Norges mest solgte pick-up med totalt 984
registreringer. På plassene bak fulgte
Toyota Hilux, Volkswagen Amarok, Ford Ranger, Mitsubishi L200 og Nissan Navara.
Pick-up markedet er det sterkest voksende varebilsegmentet i
Norge.
Salget økte med 17 prosent i fjor. Totalt ble det registrert
3 975 pick-up modeller i 2015. Isuzu er den store vinneren med en salgsøkning
på 56 prosent sammenlignet med 2014.
Bygget for å tåle og virke
– Japanske biler har jo veldig høy standing på grunn av god kvalitet. Hos oss i RSA BIL
Arendal har vi jo i en årrekke erfart
hva Suzuki står for. Og Isuzu er meget robuste og velutstyrte.
– Pick-up’ene er bygget for å tåle det meste og alltid
fungere bra, sier Jacobsen, som påpeker kundene har mange utstyrsvarianter å
velge i når de skal finne den utgaven som passer best for deres behov.
Aktuell nummer 2 bil
– Vi har bestilt mange
biler og har leveringsklare biler på lager. Vi ser en trend til at pick-up i
større grad blir mer enn en biltype for firmaer og bedrifter med behov for
ekstra lastekapasitet og barske utfordringer, sier Jacobsen.
– Vi ser en tydelig trend at også privatmarkedet har fått
øynene opp for pick-up. Det kan være som hyttebil, for de med en aktiv livsstil
eller som den nye nr.2 bilen i mange familier.
100 års jubilant
Japanske Isuzu kan vise til den lengste historien av alle
japanske bilmerker med 100-års jubileum i år. Isuzu er en av verdens største
produsenter av dieselmotorer.
Den første lastebilen ble produsert allerede i 1922, og
fabrikken er i dag en av verdens største produsenter av nyttekjøretøy.
–