På topp for 13. året på rad

Jens P. Christensen, Agderposten Medier
13 år på rad har RSA BIL-sjef Rune Jacobsen
fightet til seg tittelen «Årets Suzuki-selger» i Norge.

Boksehanskene han fikk i 2003 har hedersplass på kontoret, og da
det ble klart at Suzuki ble Aust-Agders mest populære 4X4 merke også i 2015 var
han i knock-out humør igjen.

– Det var fantastisk gøy å gå på til topps i 2003. Men det
er enda gøyere nå enn den gang Baleno
var «Norgesbilen». Jeg er stolt av det vi holder på med, sier han.

4×4 inkludert

– Det overrasker kanskje noen at Suzuki selger så bra. Men Swift, S-Cross og nye Vitara viderefører
beste Suzuki-tradisjon. Det er praktiske og behagelige, velutstyrte biler som
er avgiftsvinnere og derfor prisgunstige. Dessuten treffer vi fremdeles blink
med vårt standard motto: «4×4 inkludert i prisen».

– Bilene oppleves riktige for kundene, og dessuten er jo
trenden nå litt mindre og enda mer praktiske biler.

– Og kombinasjonen automatgir og firehjulsdrift er en
vinnerformel, sier Suzuki-Jacobsensom også poengterer at høy annenhåndsverdi og
god kundetilfredshet naturligvis er solide pluss i margen.

De tre Suzuki-modellene tilbys forskjellige varianter, alle
med høyt utstyrsnivå. Det gjør det enkelt for kundene å velge.

Enda nærmere kundene

RSA BIL Arendal selger fem bilmerker. I tillegg til
Suzuki-modellene er det moderne anlegget på Krøgenes fullt av de nyeste utgaver
av Fiat. Jeep, Alfa Romeo og Isuzu.

Høyt aktivitetsnivå i alle kanaler har preget firmaet. Nå
vil Jacobsen legge om stilen. Litt mindre hipp og kul, enda mer personlig.

– Vi driver med hjertet og jeg har kommet til at vi skal
bestrebe oss på å komme enda nærmere kundene. Kundetilfredshet og lojale kunder
har høyeste prioritet, sier han.

– Vi er aktive på Facebook, men samtidig skal vi være der
kundene er. Det betyr at vi skal prate mer direkte med kundene, bruke telefonen
mer – kort sagt lytte mer til dem vi
lever av og for.

Back to basic

Vi har ansatt flere nye medarbeidere, og i den prosessen har
vi i større grad enn tidligere lagt vekt på personlige egenskaper – altså evnen
til å komme enda nærmere kundene, lytte til dem og løse deres problemer enda
bedre enn hittil.

– Det blitt litt back to basic, sier han.

– Vi kan glede oss over at vi har mye gjenkjøp, altså veldig
mange lojale kunder. De er naturligvis veldig viktige for oss, ikke minst fordi
de er med å skaffe oss nye kunder, sier Rune Jacobsen.

Som har knyttet på seg hanskene og sikter på å fighte for ny
tillit også 2016.