Volvo Cars lanserer en helt ny måte å gjøre
julehandelen mindre stressende på.
Verdens første
kommersielle leveringstjeneste til biler er etablert i samarbeid med Postnord,
Nordens ledende kommunikasjons- og logistikkleverandør, Lekmer.com, den ledende
nordiske nettbutikken for leker og babyting, og Mat.se, en svensk matbutikk på
nett, for å levere julens leker, gaver, mat og drikke direkte til bilene.
Rett i bilen
Volvo In-car Delivery gjør julehandelen til en mer fornøyelig
opplevelse ved at du slipper desperat leting etter parkeringsplass, stressede
mennesker i proppfulle kjøpesentre og skuffelsen over en leveranse som aldri
kom frem i tide. Tjenesten fungerer ved hjelp av en digital engangsnøkkel som
brukes til å åpne bilen din. Du bestiller varene på nettet, mottar en melding
om at varene har blitt levert og kjører dem deretter ganske enkelt hjem til deg
selv – i egen bil.
– Julen er en hyggelig høytid, og den er også en travel tid
for de fleste familier. Volvo In-car Delivery gjør julehandelen mye enklere,
sier Björn Annwall, Senior Vice President for Marketing, Sales and Service i
Volvo. -Volvo In-car Delivery er et synlig bevis på at oppkoblede biler kan
spare tid og gjøre livet enklere.
Enkel å bruke
Volvo In-car Delivery er for øyeblikket bare tilgjengelig for
Volvo-eiere i Göteborg som abonnerer på Volvo On Call-tjenesten, men den vil
også bli lansert i andre land i fremtiden. Et bredere utvalg av varer vil også
bli tilgjengelig for In-car Delivery etter hvert som Volvo Cars innleder
samarbeid med flere selskaper.
Tjenesten er svært
enkel å bruke. Volvo-eiere velger bare alternativet In-car Delivery ved
utsjekkingen i nettbutikken når de kjøper gaver, mat, drikke eller andre ting.
Dermed er Volvo In-car Delivery et godt eksempel på Volvo Cars unike tilnærming
til hvordan ny teknologi kan brukes i bilene.
Vekt på det praktiske
– Volvo Cars har alltid vært opptatt av å utforske ny teknologi,
enten det er innen områdene sikkerhet, selvkjørende biler eller
kommunikasjonsløsninger. Men vi legger alltid vekt på det praktiske – noe som
betyr at vi bare introduserer teknologi hvis den faktisk redder liv, sparer
tid, øker brukervennligheten eller på andre måter er til fordel for
Volvo-førerne.
– Volvo
Cars er ikke interessert i teknologi for teknologiens del, sier Klas Bendrik,
Senior Vice President and Chief Information Officer i Volvo. -Hvis teknologien
ikke gjør kundens liv enklere, bedre, sikrere eller morsommere, bruker vi den
rett og slett ikke.