Jens P. Christensen Agderposten
Ikke rart jubelen står i taket hos Bavaria i Arendal. De har Norges mest
fornøyde BMW-kunder! Dessuten er den
glade gjengen kåret til Årets Bavaria-forhandler.
– Det er fantastisk stas. Kåringen er et resultat av bevisst og intenst
teamarbeid og veldig god lagånd over lang tid. Jeg er oppriktig stolt av det de
ansatte leverer, sier daglig leder Stig Kvade.
– Eiere av premium biler skal selvfølgelig ha premium
kundebehandling. BMW-konsernets fokus er tindrende klart.
– Vi skal ha de mest fornøyde kundene i verden. At vi nå har
oppnådd så stor anerkjennelse i Norge betyr veldig mye for oss. Men vi kan
alltid bli bedre, sier han.
Feiret dobbeltseier
Bavaria-teamet i Arendal kunne feire dobbelt-seieren i
Strømstad. Ikke på Harry-tur, men under et forhandlermøte for alle norske BMW- forhandlere. Det
vanket både priser og champagne på
Arendals-firmaet.
– Det var selvsagt veldig overraskende og gøy å få så stor
oppmerksomhet mens Bavarias forhandlere i Norge og Sverige var samlet, sier
Kvade, som bekrefter at kundebehandling lenge har hatt høy prioritet i
bilanlegget på Stoa.
– Vi har fokus på dette hver dag, hver time. Vi vet hvor
viktig dette er og det er virkelig oppmuntrende å oppleve hvordan engasjementet
og ansvarsfølelsen har økt i alle ledd. Derfor har vi oppnådd dette resultatet,
sier han.
Fokus på kundebehandling
Alle som kjøper bil eller benytter verkstedet hos Bavaria
Arendal får tilsendt spørreskjema hvor de gir viktige tilbakemeldinger om hvor
fornøyde de er med behandlingen de har fått.
– Hver måned får vi
en viss peiling på hvordan vi ligger an, og vi har sett at vi har en stigende
kurve. Men at vi skulle gå helt til topps var overraskende og veldig gledelig.
Og det aller beste ved kåringen var jo nettopp at grunnlaget har vært tilbakemeldinger fra kundene, sier
en svært fornøyd daglig leder, som sier dette når vi spør om hvordan han ønsker
at en kunde skal oppleve behandlingen hun eller han får hos Bavaria Arendal:
– Kundebehandlingen skal
være merkbart bedre og overraskende annerledes.
Årets forhandler
Bavaria-gruppen har mange BMW- og MINI-forhandlere i Skandinavia
og sysselsetter omkring 600 ansatte. Det innebærer at tittelen «Årets
forhandler» henger meget høyt.
Nå har altså Bavaria Arendal
erobret tittelen. Det betyr at teamet på Stoa scorer høyest på salg og
kundetilfredshet.
– Det betyr selvsagt mye at vi også har et positivt
økonomisk resultat i vår virksomhet, kommentarer Stig Kvade, som bedyrer at
både han og resten av teamet på 21 ansatte er fast bestemt på å forsvare
tittelen.
– Det krever at hele
teamet holder fokus. Vi har mange utfordringer. At vi representerer flere
bilmerker er en utfording i seg selv.
Det har selvsagt også sine fordeler.
– Dessuten har vi gjennomført betydelige investeringer i
anlegget vårt, både på selve bygget
og ikke minst interiøret. Nå har vi tidsmessig BMW-standard i lokalene.
Konkurransen i bransjen er større enn noensinne.
– Men nå har vi fått ny inspirasjon og vi vet at vi kan bli
enda bedre, sier han.