Røffe kraftbunter

Jens P. Christensen, Agderposten Medier
Tøffere blir det
ikke! Ny Isuzu D-MAX AT35 er så barsk og rå at macho-genene vi ikke visste vi
hadde skaper våte drømmer om snøkaos og flomveier midtsommers for å utfordre
kraftbunten umiddelbart.

Isuzu D-MAX er en populær, kraftfull og praktisk pickup. Den
store stilige bilen er naturligvis meget funksjonell. Selv i annerledeslandet
Norge har pickup’en slått an.

Enkelte vil nok hevde at dette er en typisk guttebil, et
tøft leketøy for oss gutta med utpreget sans for stort utstyr, mye motorkraft
og ustoppelig fremkommelighet. Faktum er at en pickup i grunnen er det fornuftige
de fleste av oss kunne anskaffe. Uansett livsstil har en sånn bil alle de egenskaper man trenger.

Avansert teknologi

En kraftig dieselmotor, håndlaget av mestere med den mest
avanserte common-rail teknologi gir perfekt drivstoff-økonomi. 3,0 liter
common-rail diesel motor, VGS (variabelt geometri system), turbolader med bedre
drivstoffeffektivitet, og større kraft med mindre støy og lavere CO2 utslipp
uansett kjøresituasjon. 163 hestekrefter og 360 Nm dreiemoment i hele
intervallet fra 1800 til 2800 omdr er imponerende høyt. Flatt dreiemoment
muliggjør en enklere start.

Og alle modellene kan
trekke tilhengere på hele 3500 kg.

Suveren sikkerhet

Sikkerheten er suverent ivaretatt. ABS forhindrer at hjulene
låser seg ved nødbrems, med EBD (Elektronisk Bremsekraft Distribusjon)
balanseres bremsekraften mellom for og bakhjulene, noe som gir føreren bedre
bremsekontroll under vanskelige kjøresituasjoner.

De moderne og avanserte prosjektorlysene effektiviserer
skarpheten over lengre distanser, dette gir sjåføren bedre sikkerhet. Doble SRS
airbager reduserer fører og passasjerskader ved frontkollisjon.
Kollisjonsputene vil sammen med 3-punkts ELR setebelter sørge for optimal trygghet.

4WD-systemet i Isuzu D-MAX kobles enkelt inn ved hjelp av
brytere på dashbordet. Føreren kan velge
mellom 2WD, 4WD og også 4WD lavserie. I tillegg har bilen differensialbrems som
gir suveren fremkommelighet. På tross av dette er svingdiameter kun 12,4 m.

Enda råere

Som om ikke dette skulle være nok snadder serverer
Isuzu-forhandleren nå crème de la crème, D-MAX’en med tilnavnet AT35. Det står
for ombygging til Arctic Trucks med 35
tommers hjul som hever karosseriet på rammen og samtidig heves bilen på
fjæringen bak og demperne foran. Dessuten har bilen fått skjermbreddere som gir
AT-versjonen enda kraftfullere utseende.

Ingenting stopper denne bilen! De tøffeste veiene og det
mest krevende terrenget i verden venter.

Kraftpakke – og bryllupsbil

– Isuzu D-Max AT35 er en fantastisk bil. Den er ideell for
bønder og veterinærer for jakt- og
friluft, eller for de som ganske enkelt ønsker seg en bil som skiller seg ut.

– Det er garantert en bil som alle vil ha ekstra glede av å
kjøre, sier Øyvind Torjesen hos RSA BIL Arendal, som kan bekrefte at interessen
for nyheten er stor.

Dessuten har den allerede hatt et helt spesielt oppdrag.
Sist helg fungerte den som en majestetisk bryllupsbil!

En annen helt spesiell Isuzu pickup har også vært
tilgjengelig for de som har reagert raskt de siste dagene. Norge har nemlig
fått tildelt 200 biler med betegnelsen Black Edition.